newsstoreBackup - News: Version 3.3 released

 
 
Latest News
Version 3.5.2 released posted by hjclaes, Tue 10 May 2022 09:25:58 PM UTC
Version 3.5.1 released posted by hjclaes, Thu 06 May 2021 10:47:35 AM UTC
Version 3.5 upload again posted by hjclaes, Thu 24 Apr 2014 05:12:03 AM UTC
Version 3.5 released posted by hjclaes, Sun 20 Apr 2014 07:52:14 AM UTC
Version 3.4.3 released posted by hjclaes, Sun 10 Nov 2013 09:59:25 AM UTC

Version 3.3 released

Item posted by Heinz-Josef Claes <hjclaes> on Thu 04 Oct 2012 01:56:15 PM UTC.

new Features:

- storeBackup can make an estimation if a compression might reduce the file size

- eg. when traveling, you can make backup without access to the master backup and integrate these backups later into the central one

- backups can be replicated (automated) so you can generate copies of your backups eg. on another external disk

- storeBackup can validate your backup via checksums. With storeBackupCheckSource.pl it now also can validate unchanged files in the source directory against checksums in the backup to recognize eg. bit rot.


=======================================
neue Features:

- storeBackup kann abschätzen, ob das Komprimieren von Dateien deren Größe reduziert

- Backups können z.B. auf Reisen ohne Zugriff auf das Master Backup durchgeführt und später in das Master Backup integriert werden

- Backups können (automatisiert) repliziert werden, so dass Kopien von Backups z.B. auf eine andere Platte generiert werden können.

- storeBackup kann Backups mittels Prüfsummen validieren. Mit storeBackupCheckSource.pl kann es jetzt auch unveränderte Dateien im Quellverzeichnis mittels Prüfsummen aus dem Backup vergleichen um Bitfehler zu erkennen.

 

Back to the top

Powered by Savane 3.13-4448.
Corresponding source code